ontwerpend leren

in de klas

 
 
 

Biomedisch Ontwerpen

  • groep 6 t/m 8
  • 6 lessen
  • 10 uur

Biomedisch ontwerpen: heel waardevol voor het inlevingsvermogen voor leerlingen! In deze casus ontwerpen leerlingen hulpmiddelen voor mensen met een beperking. Stel dat je je armen en handen niet goed kan gebruiken, hoe is het dan om je tanden te poetsen of een wortel te schillen?

les 1

Alle ontwerpstappen


Biomedisch Ontwerpen

In zes lessen doorlopen de leerlingen het hele ontwerpproces. In de casus worden per les een aantal verdiepende opdrachten aangereikt. Daarbij is per les een presentatie beschikbaar. Mail daarvoor naar wetenschapsknooppunt@tudelft.nl.


download alles

of
download onderdeel

casus.pdf
verdieping
DOSSIER

'Ik vond het opmerkelijk dat er zo divers gedacht werd. Elk idee is belangrijk en zo voelen kinderen dat ook. Het is ontzettend waardevol om op deze manier les te geven.'

Paula van Wijk / Leerkracht groep 5/6 OBS Het Galjoen, Den Hoorn

Bekijk hier:
Idee├źn verzinnen en kiezen:
Uitwerken en prototype maken: